Featured post

Bestaat er een verband tussen voeding en vruchtbaarheid?

verband vruchtbaarheid en voedingDat ondergewicht en overgewicht niet bevorderlijk is voor voor de vruchtbaarheid is bekend. Als je zwanger wilt worden is het daarom erg verstandig om een gezond gewicht te hebben en dus niet te licht of te zwaar te zijn. Maar bestaat er ook een verband tussen de voeding die je tot je neemt en de vruchtbaarheid? Uit verschillend onderzoek is gebleken dat een gezond voedingspatroon wel degelijk invloed kan hebben op het vervullen van je kinderwens. Hieronder lees je meer over wat je er zelf aan kan doen om je lichaam een handje te helpen om zwanger te worden. Wil je trouwens weten wanneer je op je vruchtbaars bent? Bereken dan online je eisprong op www.eisprong.eu

Broodje aap verhalen

Over veel verschillende soorten eten wordt gezegd en gedacht dat het de vruchtbaarheid bevorderd. Denk hierbij aan oesters, champagne of knoflook. Oh zo lekker maar helaas blijkt dit een broodje aap verhaal te zijn.Wat kun je dan het beste eten om sneller zwanger te worden? Het belangrijkst is om verse voedingsmiddelen te eten en een gevarieerd voedingspatroon te hebben. Als je het lastig vind om gezond te eten en je de gewoonte hebt om snel en vaak naar ongezond eten te grijpen is het handig om niet ineens je hele voedingspatroon om te gooien. De grootste kans op succes heb je als je stapje voor stapje je etensstijl aanpast. Je zult merken dat je hierdoor minder snel geneigd bent om terug te vallen. Je moet er immers eerst een nieuwe gewoonte van maken.

Wat te eten als vrouw?water vruchtbaarheid

Om als vrouw de kans op succes tijdens je vruchtbare dagen te vergroten kun je de volgende producten het beste in je voedingspatroon verwerken.

– Drink veel water en beperk het drinken van koffie, frisdranken en alcohol tot een minimum.Water is het meest gezonde drinken dat er bestaat. Het liefst drink je 2 liter water op een dag.

– Eet veel verse groente en fruit op een dag. Dit zorgt voor de nodige vitamines en mineralen. Eet minimaal 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag.

– Kies voor producten met plantaardig ijzer. Plantaardig ijzer zit in producten zoals spinazie, tomaten, rode bieten en volle granen.

– Pas op met alle soorten light-producten. Hierin zit het stofje aspartaan en dit heeft een remmende werking op op de ovulatie.

– Het best vermijd je het eten van transvetzuren. Transvetzuren zijn vetten die voornamelijk zitten in gefabriceerde voedingsmiddelen. Denk hierbij aan kant-en-klaar maaltijden, voorverpakte sauzen, soep uit de fabriek, toetjes uit de fabriek, zoutjes uit de fabriek, koekjes uit de fabriek enzovoorts. Eigenlijk is het het slimst om te kiezen voor verse producten en zo min mogelijk voor producten met toevoegingen.noten en zaden vruchtbaarheid

– Kies voor gezonde vetten die bijvoorbeeld in noten, zaden en vis zitten. Dit zijn in tegenstelling tot transvetzuren, vetten die wel goed zijn voor je lichaam en de vruchtbaarheid.

– Plantaardige eiwitten kunnen ook blokkades die een zwangerschap in de weg zitten opheffen. Plantaardige eiwitten zitten in tofu, peulvruchten, noten, rood vlees en kip.

– Kies voor langzame koolhydraten in plaats van geraffineerde koolhydraten. Langzame koolhydraten zitten in rijst, volkoren pasta, peulvruchten en groenten.

Wat te eten als man?

Als man kun je ook op je voedingspatroon letten kiwiom de kwaliteit van het sperma te verbeteren en zo je kansen te vergroten tijdens de vruchtbare dagen van de vrouw. Zo blijkt uit onderzoek dat roken en alcohol de kwaliteit van het zaad aantast. Als man kun je de biertjes en sigaretten dus ook het beste laten staan als je een kinderwens hebt. Verder kun je je zaad sterker maken door veel vitamine C te eten. Vitamine C zit in veel soorten groenten en fruit. In tomaten, kiwi’s en groene bladgroenten zit extra veel vitamine C. Daarnaast kun je extra veel producten met zink eten. In vlees, volkoren producten, noten en schaaldieren zit veel zink.

Featured post

Afslanken door eiwitshakes, werkt het echt?

Het is voor veel mensen een uitdaging om af te vallen. Het is ook niet gemakkelijk om een bepaald eet- en beweegpatroon te doorbreken. Je hebt bepaalde gewoontes waardoor handelt op de automatische piloot. Het kost veel wilskracht en doorzettingsvermogen om je gewoonte te doorbreken en het vervolgens ook nog eens vol te houden. Zeker als je meer dan 5 kilo wilt afvallen rond de regio van de buik, dan is het van belang om een goed plan en discipline te hebben. Vet verbranden rondom je buik is namelijk niet eenvoudig. Naast je drukke baan, sociale leven, het huishouden en je hobby’s is het vaak een hele klus om ook je voedingspatroon aan te passen. Meestal heb je ook geen zin om langer in de keuken te moeten staan om je doel te bereiken. Een makkelijke en snelle manier om af te slanken is om eiwitshakes in je dieet te verwerken.

eiwitshakes

Wat zijn eiwitshakes?

Eiwitshakes zijn zoals de naam eigenlijk al zegt shakes van eiwitten. Het zijn drankjes in poedervorm. Er bestaan verschillende soorten shakes met verschillende bereidingswijzes. De ene shake meng je aan met water, de andere met melk, terwijl weer andere shakes met sap gemengd dienen te worden. De smaak van shake is meestal zoet. Voorbeelden van smaken zijn banaan, chocola, aardbei of vanille. Ze smaken als het ware naar een milkshake. Niet verkeerd dus.

Hoe werkt een eiwitshake?

Eiwitten zorgen ervoor dat je snel en lang het gevoel hebt dat je vol zit. Je ben in een hoog tempo verzadigd en je hebt er niet veel van nodig om vol te zitten. Daarnaast hebben eiwitten de positieve eigenschap om vet te verbranden. En dat is precies wat je wilt bereiken als je wilt afvallen. Bovendien bestaan je spieren voor het overgrote gedeelte uit eiwitten. Eiwitshakes staan erom bekend dat ze de groei van de spieren bevorderen. Dit werkt het best als je naast je eiwitdieet ook aan beweging doet. Op die manier stimuleer je je spieren via je voeding en via beweging. Het zorgt dus voor extra snel resultaat. Je valt niet alleen af, maar je spieren worden er ook nog sterker van.

 

Een eiwitshake als maaltijdvervanger

De meeste mensen gebruiken een eiwitshake als een vervanger van een maaltijd. Dus je kunt een eiwitshake drinken in plaats van een lunch eten. Je zult door het drinken van een eiwitshake alsnog vol zitten en dus niet naar tussendoortjes grijpen en toch minder calorieen binnen krijgen. Een win-winsituatie dus. Pas wel op dat er in eiwitshakes geen vitamines, mineralen of andere onmisbare voedingsstoffen zitten. Het is dus wel belangrijk om naast de eiwitshakes gezonde producten te eten om je gezondheid op peil te houden. Vind een moment dat de shake het best past in je voedings- en bewegingspatroon.

Voedingssupplementen, de dagelijkse gezonde aanvulling

Veel mensen maken tegenwoordig gebruik van voedingssupplementen. Deze supplementen bevatten allerlei vitamines, mineralen en bioactieve stoffen. Deze supplementen zijn verkrijgbaar in poeders, pillen, druppels, capsules en drankjes. Het doel van deze pillen? Een dagelijkse aanvulling van vitamines.

De poeder, pillen, capsules en drankjes bevatten allerlei stoffen, vitamines en mineralen die zich ook van nature in eten en drinken bevinden. Vaak nemen mensen deze supplementen in om zich beter te voelen, vaak kan het ook geen kwaad. Maar onbewust heb je vaak tekort aan een bepaald soort vitamine of mineraal. Het ene lichaam neemt meer stoffen uit voeding op dan het andere. Door deze reden hebben veel mensen een te kort aan vitamines. Vaak zijn voedingssupplementen de oplossing.

Naast dat het lichaam de stoffen niet van nature opneemt, eten sommige mensen te weinig en niet gevarieerd. Door eenzijdig voedsel krijgt het lichaam te veel van één stoffen binnen en van andere niks. Het nemen van voedingssupplementen vult deze tekortkoming aan. Sommige mensen eten genoeg en gevarieerd maar ze hebben dan toch extra vitamines, mineralen of bioactieve stoffen nodig. Denk hierbij aan zwangere vrouwen die vaak de vitamine foliumzuur slikken. Ook jonge kinderen en ouderen maken gebruik van voedingssupplementen.

Wat doen ze nou precies?

Een voedingssupplement vult vitamines, mineralen of bioactieve stoffen aan in het lichaam. Zo heb je pillen voor de vitamines B11, A,D en B6. Capsules voor de mineralen zink, calcium, jodium, koper en magnesium. Uit onderzoek is gebleken dat het lichaam 30% uit foliumzuurrijk eten haalt en 50% wordt uit een voedingssupplement gehaald. Sommige stoffen, vitamines en mineralen worden moeilijker opgenomen in het lichaam dan anderen.

De voedingssupplementen zijn verkrijgbaar bij drogisterijen, apotheken, speciaalzaken en supermarkten. Al deze supplementen zijn gecontroleerd en voldoen aan alle eisen. Doordat de supplementen steeds populairder worden, worden ze steeds vaker online verkocht. Vaak zijn er in deze pillen en capsules schadelijke stoffen verwerkt. Koop daarom de voedingssupplementen in de supermarkt of in de drogisterij dan weet je zeker dat ze goed zijn.

Er is voor sommige vitamines een aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Als je teveel van deze vitamines slikt en voor een langere periode kan het schadelijk voor je lichaam zijn. De volgende vitamines hebben een dagelijkse hoeveelheid. Vitamine A,D en B6. De mineralen: calcium, zink, magnesium, koper, selenium en jodium.

Steeds meer vraag naar voedingssupplementen

Er komt steeds meer vraag naar voedingssupplementen. Doordat het ongezonder eten steeds meer toeneemt, krijgen steeds meer mensen last van tekorten. Vaak krijgen ze dan teveel van een stof binnen of bijna helemaal niks. Ze mogen dan wel gewoon eten, maar qua vitamines, mineralen en bioactieve stoffen zijn ze ondervoed. Dus blijf gezond en gevarieerd eten. Een keer slecht eten kan geen kwaad, maar probeer als je het kan voor een gezonde maaltijd te kiezen.