Bestaat er een verband tussen voeding en vruchtbaarheid?

verband vruchtbaarheid en voedingDat ondergewicht en overgewicht niet bevorderlijk is voor voor de vruchtbaarheid is bekend. Als je zwanger wilt worden is het daarom erg verstandig om een gezond gewicht te hebben en dus niet te licht of te zwaar te zijn. Maar bestaat er ook een verband tussen de voeding die je tot je neemt en de vruchtbaarheid? Uit verschillend onderzoek is gebleken dat een gezond voedingspatroon wel degelijk invloed kan hebben op het vervullen van je kinderwens. Hieronder lees je meer over wat je er zelf aan kan doen om je lichaam een handje te helpen om zwanger te worden. Wil je trouwens weten wanneer je op je vruchtbaars bent? Bereken dan online je eisprong op www.eisprong.eu

Broodje aap verhalen

Over veel verschillende soorten eten wordt gezegd en gedacht dat het de vruchtbaarheid bevorderd. Denk hierbij aan oesters, champagne of knoflook. Oh zo lekker maar helaas blijkt dit een broodje aap verhaal te zijn.Wat kun je dan het beste eten om sneller zwanger te worden? Het belangrijkst is om verse voedingsmiddelen te eten en een gevarieerd voedingspatroon te hebben. Als je het lastig vind om gezond te eten en je de gewoonte hebt om snel en vaak naar ongezond eten te grijpen is het handig om niet ineens je hele voedingspatroon om te gooien. De grootste kans op succes heb je als je stapje voor stapje je etensstijl aanpast. Je zult merken dat je hierdoor minder snel geneigd bent om terug te vallen. Je moet er immers eerst een nieuwe gewoonte van maken.

Wat te eten als vrouw?water vruchtbaarheid

Om als vrouw de kans op succes tijdens je vruchtbare dagen te vergroten kun je de volgende producten het beste in je voedingspatroon verwerken.

– Drink veel water en beperk het drinken van koffie, frisdranken en alcohol tot een minimum.Water is het meest gezonde drinken dat er bestaat. Het liefst drink je 2 liter water op een dag.

– Eet veel verse groente en fruit op een dag. Dit zorgt voor de nodige vitamines en mineralen. Eet minimaal 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag.

– Kies voor producten met plantaardig ijzer. Plantaardig ijzer zit in producten zoals spinazie, tomaten, rode bieten en volle granen.

– Pas op met alle soorten light-producten. Hierin zit het stofje aspartaan en dit heeft een remmende werking op op de ovulatie.

– Het best vermijd je het eten van transvetzuren. Transvetzuren zijn vetten die voornamelijk zitten in gefabriceerde voedingsmiddelen. Denk hierbij aan kant-en-klaar maaltijden, voorverpakte sauzen, soep uit de fabriek, toetjes uit de fabriek, zoutjes uit de fabriek, koekjes uit de fabriek enzovoorts. Eigenlijk is het het slimst om te kiezen voor verse producten en zo min mogelijk voor producten met toevoegingen.noten en zaden vruchtbaarheid

– Kies voor gezonde vetten die bijvoorbeeld in noten, zaden en vis zitten. Dit zijn in tegenstelling tot transvetzuren, vetten die wel goed zijn voor je lichaam en de vruchtbaarheid.

– Plantaardige eiwitten kunnen ook blokkades die een zwangerschap in de weg zitten opheffen. Plantaardige eiwitten zitten in tofu, peulvruchten, noten, rood vlees en kip.

– Kies voor langzame koolhydraten in plaats van geraffineerde koolhydraten. Langzame koolhydraten zitten in rijst, volkoren pasta, peulvruchten en groenten.

Wat te eten als man?

Als man kun je ook op je voedingspatroon letten kiwiom de kwaliteit van het sperma te verbeteren en zo je kansen te vergroten tijdens de vruchtbare dagen van de vrouw. Zo blijkt uit onderzoek dat roken en alcohol de kwaliteit van het zaad aantast.

Als man kun je de biertjes en sigaretten dus ook het beste laten staan als je een kinderwens hebt. Verder kun je je zaad sterker maken door veel vitamine C te eten. Vitamine C zit in veel soorten groenten en fruit.

In tomaten, kiwi’s en groene bladgroenten zit extra veel vitamine C. Daarnaast kun je extra veel producten met zink eten. In vlees, volkoren producten, noten en schaaldieren zit veel zink.